[linux] postfix mail server - idealna implementacia SPF

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Pátek Srpen 28 14:18:49 CEST 2009

On Fri, 2009-08-28 at 12:36 +0200, Ing. Ján ONDREJ wrote:

> Mozno este zostava dalsia moznost:
>   http://www.salstar.sk/sagator/help.php?name=spf_check

> No tu mozes pridelovat zaporne body. Ja to pouzivam a v spamassassin scrore
> som si zopar bodikov ubral, aby to malo aj nejaky zmysel.

Osobne by som zaporne skore na zaklade SPF pass neprideloval. Myslim ze
o tom bola uz niekde diskusia - spammer si moze registrovat domenu a
vytvorit TXT zaznam kde listne cely internet ako permitted senders.
SPF je IMO dobre iba na to ak niekto fakuje domeny z ktorej skutocne
posiela mail - teda pouzitelne je len SPF fail

> Myslim, ze ano. Pokial ale viem, tak SA ma este dalsie SPF_* testy,
> napr.  SPF_SOFTFAIL,  SPF_HELO_FAIL, ktore mozu este nejaky ten bodik
> pridat.
>
> Inak uz SA-3.2 to ma zvysene, ale nijak extra:  SPF_FAIL   0.875.

Blba otazka: (http://wiki.apache.org/spamassassin/ je momentalne down)
ako setujes spamassassinu ake ma dat skore? predpokalam ze v local.cf,
aky zaznam treba pouzit?

Dik,
M.