[linux] postfix mail server - idealna implementacia SPF

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Pátek Srpen 28 15:53:19 CEST 2009

On Fri, 2009-08-28 at 14:23 +0200, Ing. Ján ONDREJ wrote:

> No len mierne som ho znizil na -1.0, takze to nerobi zatial problemy.
> Ja sa v prvom rade chcem zbavit false positives, pretoze na moj osobny email
> mi chodi primerne 400 spamov denne a nie je v mojich silach ich kontrolovat.
> Mam skriptik, ktory mi robi tie statistiky, preto to viem. :-)

> Hej, cele apache.org bolo down, ale google cache posluzilo dobre. :-)
>
> Ja pouzivam ~/.spamassassin/user_prefs (aspon nemusim zakazdym restartovat
> spamd), ale mozes aj do local.cf. Je to jednoduche:
>
> score SPF_PASS -1.0

Dik, funguje to. osobne som nastavil SPF_FAIL 2.0 , mozno to dam este
vyssie. Musim sa pozriet este na SPF_SOFTFAIL & friends a namiesat
spravny koktail :)

Z nejakeho dovodu mi nefunguje whitelist_from_spf ale nakoniec som to
vyriesil parametrom trusted_networks. SPF skorovali totiz maily
prichadzajuce z RT trackera ktory je na tom istom subnete. vsetko co
posiela von ide sice relay cez mail server ale ak je mail server
destinacia (teda message pre mna a nie pre zakaznika) dostal skore.
whitelistnut sa mi ho ako hovorim bohvie preco nepodarilo.

Aj tak: ak whitelistnem vlaste domeny (povedzme za uspesne) tak vlaste
ktokolvek sa bude vydavat za sendera z mojej domeny bude uspesny? ak je
to tak aj tak by to nebolo dobre riesenie.

Dakujem za radu,
pekny vikend;
M.