[linux] Blokovanie cudzich PC

Peter Viskup skupko.sk na gmail.com
Úterý Prosinec 8 19:30:42 CET 2009

Riesenim obmedzenia pristupu na internet je nasadenie DHCP+DNS+Squid
cache proxy.

Nakopnutie spravnym smerom - DHCP - bude poskytovat len rezervovane IP,
dane IP zadefinujes v DNS a nasledne v Squid konfiguracii zadefinujes
http_access pravidlo, ktore bude povolovat pristup na internetove
stranky len IPckam, ktore su v DNS:

acl SKOLA srcdomain .skola.lokalna.domena.sk
http_access allow SKOLA

Este pre tych, ktori by uvazovali o zapojeni vlastneho pocitaca a zmeny
IP adresy mozes na tom proxy serveri (pripadne routri medzi pocitacmi a
proxy serverom) pouzit staticku ARP tabulku, ktora bude obsahovat
zaznamy vsetkych PC.
Urcite sa najdu aj ine riesenia napr. cez ARP proxy a podobne a urcite
aj nejake profesionalnejsie konfiguracie pri pouziti manazovatelnych
switchov.

DHCP mozes kludne vynechat.

S pozdravom,
Peter Viskup