[linux] Blokovanie cudzich PC

Peter Viskup skupko.sk na gmail.com
Neděle Prosinec 13 21:02:51 CET 2009

Dobry Jurajov navrh,
ale...pre funkcnost 802.1X potrebujes mat podporu na switchi. Cize si
moznost nasadenia prever. Okrem toho budes musiet nastavit aj sietove
pripojenia klientov tak, aby si boli vedome 802.1X.
Vyhoda je moznost pouzitia autorizacie k pristupu na siet na zaklade
externej databazy.
Ked uz by to malo osetrovat len pristup na internet, tak by som
pouvazoval aj nad autorizaciou cez meno/heslo na Squid proxy. Su tam
rozne moznosti...802.1X sa mi v takomto pripade javi ako priliz
sofistikovane riesenie - vyuziva sa najma vo vacsich organizaciach, kde
je potrebne autorizovat klientov z viacerych VLAN na pristup k vybranym
sietovym sluzbam.

--
Peter Viskup