[linux] Xubuntu 9.10 na slabom HW - ake mate skusenosti?

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Čtvrtek Prosinec 31 14:05:08 CET 2009

patrik na foral.sk napsal(a):
> Ahoj,
> chcel by som vyuzit jedno starsie PC pre znameho na web a emaily.
> Jedna sa o Intel Celeron 460MHz / 192MB RAM. Uvazujem, ze
> nainstalujem najnovsie Xubuntu. Podla webu by to malo chodit:
>
> "Xubuntu běží, sice trochu pomaleji, už na procesorech, které mají jen
> 400 MHz a s 128 MB RAM. Pevně funguje spíše až na 160 MB RAM."
>
> Mate niekto skusenosti s Xubuntu na takomto slabom CPU?
> Co znamena "trochu pomaleji"? Mate niekto skusenosti s podobnou
> zostavou? Je to cisty masochizmus, alebo to bude pouzitelne?

> [...]

Takze po case davam vediet ako to dopadlo. Vykon systemu je celkom
dobry, takze spokojnost. Nie je to sice dostatocne rychle - podla
mojho gusta - no pre ucely, na ktore to je urcene (internet, office
pre absolutneho laika) je to pouzitelne dobre.

Problemy boli pri instalacii. Nakolko Xubuntu sa defaultne instaluje
zavedenim live CD a naslednou instalaciou, bolo to desne pomale a
tymto sposobom sa mi ani nepodarilo system nainstalovat, instalator
padal na nejakej chybe. Uz len nabeh z live CD trval cca 10 minut,
odozva systemu bola katastrofalna. Nakoniec som stiahol Alternate CD a
instalacia prebehla klasickym sposobom absolutne bez problemov. Nabeh
systemu po instalacii ma vykonom dost sklamal, swapovalo to uz pri
pohybe mysou. No po stiahnuti a nainstalovani vsetkych aktualizacii a
restarte sa system stal pouzitelny, odozva je dobra. Spustenie
firefoxu trva cca 15 sekund. Flash som neinstaloval, takze uvedene
problemy s vykonom flashu som resit nemusel. Rychlost systemu je
porovnatelna s Win XP s 512 MB RAM na Pentium 4 HT, co je o triedu
silnejsi HW, takze naozaj spokojnost.

Dakujem vsetkym za rady a prajem uspesny novy rok 2010.

--
Patrik Jan