[linux] instalacia software

Ľubomír Varga luvar na plaintext.sk
Čtvrtek Únor 5 23:40:50 CET 2009

Ano, balickovacie systemy su najvacsi rozdiel oproti windowsu. Odporucam si
zvyknut. Setria sakra vela casu s nstalaciou i nastavovanim sw. Malokrat
najdes ze daco nie je v repozitari. Jedinu vinimku, ktoru stretnes je azda
skype. Ten sa instaluje z ich web stranky, ked si stiahnes prislusny balik a
opat sa len klika.

Nechcem strasit, ale priprav sa na to, ze balickovaci system si obcas v
kombinacii s grafickou aplikaciou povie, ze sa mu uz nechce a prestane
fungovat. Vtedy budes donuteny do konzoly a pustit apt-get prvykrat rucne.
Vrelo preto odporucam vyskusat si, ako sa s nim robi predtym, nez sa ten
system pokazi :-)

PS: neboj, oprava je stylu:
 - pustim aptger update
 - zistim, ze som zabudol dat pred prikaz "sudo "
 - vypise mi to, ze nech spustim "bla bla bla", lebo je problem s dajakym "bla
bla bla"
 - pustim co chce, opat s predponou "sudo "
 - pustim si graficke klikatko a ono to ide

PPS: s problemami okolo ubuntu sa mozes s doverou obratit i na google a kludne
i v slovenskom jazyku. Zvacsa sa google trafi a da ti vysledok z nejakeho CZ
fora, kde niekto uz riesil dany problem pred tebou. (alebo kludne napis sem)