[linux] Linux

peto peter.fodrek na stuba.sk
Čtvrtek Únor 19 17:06:45 CET 2009

Cau!
> Rad by som si odskušal ten Linux ale pravdu povediac som dost zmeteni z
> ponuky prkoduktov. Takto skusenosti z Linuxom nemam doteraz som stale
> slapal len na Win.

Si exemplarnym prikladom(vobec to nie j e vzlom) pravidla o Linuxe
1. Najvacsou vyhodou Linuxu je vyber (moznost vyberu).
2. Najvacsou nevyhodou Linuxu je vyber (nutnost vyberu).

Tazko radit len zo slova zaciatocnik v Linuxe ale pouzivatel Windows, lebo aj
uzivatelia Windows su roznych kategorii

1. kancelarsky uzivatel(prace s tecom tabulkami, internetom, hudba,fotky ...)
a zacinajuci programator tak tam by som odporucal nieco z distribucii na taku
cinnost optimalizovanch
A) britsko-juhoafricke Ubuntu a jeho klony ako Kubuntu, ci Stanom Hoferekom
robenu modifikacie, tychto dvoch, pre slovensky trh Greenie a KolieskoBuntu
B) bavorske openSUSE, ktoreho vyvoj sa z velkej casti, vratene sloveskej
lokalizacie, robi v Prahe
C) americka(povodne Havajska) Fedora, ktorej vyvoj sa robi aj v Brne
D) Mandriva, ktorej lokalizaciu a upravy pre potreby v Cesko-slovensku robi
Ivan Bibr z Brno
E) Wienux, ale ta musis vediet nemecky, lebo to si pre svoje potreby robi
mesto Vieden.

2. Velmi skuseny programtor
tam by sa asi hodilo
A) Slackware
B) Debian
C) Gentoo

urcite voditko moze byt rebricek najpouzivanejsich distribucii a spravy o nich
aj v slovencine (sam autor sa popisuje ako na Slovensku narodeny juhoafrican
zijuci na Tajvane)
http://www.distrowatch.com

Peto

P.S. Dufam, ze som pomohol...