[linux] Linux ako printserver

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Středa Leden 21 17:47:56 CET 2009

On Wed, 2009-01-21 at 12:29 +0100, patrik na foral.sk wrote:
> Ahojte,
> mam trochu vseobecnu otazku resp. niekolko. Mam malu LAN siet, kde
> bezi linux ako server (samba) a rad by som poskytol pre uzivatelov
> tejto siete printserver postaveny na linuxe - tak - ze sucasny server,
> kde je samba by som rad vyuzil aj ako printserver. Problem je ale v
> tom, ze tlaciarne nie su fyzicky umiestnene v dosahu (USB) tohto
> servera. Do miestnosti kde su tlaciarne by som teda dal nejake starsie
> nevyuzite PC.

odporucam pouzit (namiesto PC) tlaciarne so sietovou kartou (network
port) ak ju nema, existuju adaptery za par korun

> Ako riesit takuto situaciu? Je mozne nakonfigurovat sucasny "velky"
> server so sambou tak, aby vystupoval voci autentifikovanym uzivatelom
> aj ako "printserver" (samba + CUPS) ale tlac by smeroval na vzdialene
> PC, ku ktoremu su tie tlaciarne fyzicky pripojene? Nie je uz
> rozumnejsie pouzit ako printserver priamo to PC, ku ktoremu su
> tlaciarne pripojene?
>
> Dalsia vec, ktora mi nie je jasna - samotna instalacia tlaciarni v
> linuxe. Vsetky tlaciarne ktore tu mam, maju podla openprinting.org
> dobru podporu pre linux, neviem vsak ako v principe funguje instalacia
> [...]

potom nakonfigurujes tlaciarne v CUPS ako socket://tlaciaren:9100

ano, dokaze, vsetko potrebne najdes tu:

http://us6.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/classicalprinting.html
http://us6.samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/CUPS-printing.html

odporucam nastudovat