[linux] funkcionalne jazyky

rabgulo rabgulo na lavabit.com
Pondělí Červenec 27 13:59:18 CEST 2009

V Pondelok, 27. júl 2009 o 12:04 +0200, dxr napísal(a):
> http://en.wikipedia.org/wiki/Functional_programming
> tu by som zacal
> a porovnal stym to http://en.wikipedia.org/wiki/Procedural_programming

Ano, tie clanky vo wikipedii aj o funkcionalnom aj o proceduralnom
programovani mam precitane, aj tie clanky o Haskelli, LISPe a Scheme.

Chapem vyhodu proceduralneho programovania - zapisy totiz neriesia ako
presunut to ci ono z/do pamete a tiez neriesia co skor a co neskor (to
vpodstate jednoznacne riesia tie zatvorky :D). Vo funkcionalnom jazyku
napisete jednoducho to co chcete vyratat a ono to vyrata. Ja som chcel
vediet ne/vyhody LISPu od Scheme a od Haskellu. Porovnanie tychto
jazykov.

Kolega v dalsom maili pisal, ze Scheme je dialekt LISP, co sa da docitat
aj vo wiki. Syntax je na pohlad rovnaka, ale stale neviem co vsetko mi
moze poskytnut LISP a co Scheme. Googlil som na nete a nasiel som dost
dialektov LISPu aj Scheme (Haskell som este nepozeral), ale uz mam v tom
taky gulas, ze neviem rozhodnut s ktorym dialektom robit, a ktory sa
najviac oplaca naucit sa. Chcem aby som neskor mohol zarypnut aj do
grafickeho rozhrania (najlepsie sa mi javi gtk, ale ak dostanem dobry
argument, tak by som mozno zmenil nazor na graficku kniznicu)

To ze som sa predtym venoval inym "skolam" (PHP,C), to nie je podstatne.
Uviedol som, to len ako informaciu, ktora by mohla byt v diskusii
napomocna.

Tak nakoniec este raz ten dotaz: Robili ste niekto s nejakym dialektom
LISPu, Scheme ci Haskelu? Poradte ktory sa oplati naucit, s tym, aby som
neskor mal na hranie aj nejake graficke kniznice.

Dakujem.