[linux] Fw: Fedora11 - Network manager a Bluetooth

Ing. Ján ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pondělí Červenec 27 14:34:13 CEST 2009

On Mon, Jul 27, 2009 at 02:28:04PM +0200, Kocur wrote:
> tak najprv k tomu Network Manageru..
> pre spravne fungovanie mi v zavislosti nainstaluje aj wpa_supplicant
> configurak mam dobry, kedze na inom distre fungoval,..

Ja som predtym mal problemy aj s rovnakym distrom, zrejme je to verziou
supplikanta.

> spustena sluzba NM na wifi sa pripojim, NM pouzije wpa_supplicant
> sluzba wpa_supplicant je vypnuta spolu zo sluzbou network ..v tomto
> pripade..

Ten supplicant nestaci nakonfigurovat c /etc, musis ho nakonfigurovat priamo
v NetworkManageri. Zrejme nevie ktoru konfiguraciu pouzit alebo z ineho
dovodu nevie pouzivat viac konfiguracii, takze si naklikaj pripojenie na
Wifi priamo v network manageri a malo by to fungovat. Podla mna staci
spustat networkmanager, ten si prislusne sluzby spusti sam.

> zastavim sluzbu NM, spustim network a wpa_supplicant, ..
> a wifi sa uz nespoji s AP, a ani ked to skusam cez commandline, pozeram logy
> a co ja viem co este som vecer skusal,.. nespoji sa...

Zvycajne som mal problem, ze wlan0 (ci ako sa u teba vola) sa dostane do
rezimu "down" a teda nekomunikuje. Potom supplikant (ani iwlist) nefunguju a
nevedia najst siete. Zvycajne pomoze:
  ifconfig wlan0 up

> k kbluetoothu, to vyzera tak ze je to neaka "vseobecna chyba", lebo podla
> kdejakych forumov to
> po instalaci nefunguje nikomu, po uprgade len niekomu...

Fedora 11 ma novy bluez, su tam nove konfiguracne subory. Pokial si niekedy
nieco konfiguroval, tak si to spus porovnat. Su dost rozdielne, takze nejaka
migracia moze byt problematicka. Tiez som mal problem s automatickou
konfiguraciou rfcomm portu pre pripojenie mobilneho modemu.

> samotny servis bluetoothd bezii, ..prikazom hidd -s si pekne sparujem
> potkana..
> funguje, ale po restarte zase hidd -s ..
> skusim asi gnome-bluetooth, aj ked neviem co na to povie KDE4 .. :)

Asi nie, podla mna to velmi nepojde, ale skusit to mozes.
Podla vsetkeho ti bluetooth ako taky bezi.

		SAL