[linux] KDE4 - Power Managment a rozne ine drobnosti

(-K JohnNy johnny64 na swissjabber.org
Středa Červenec 29 14:12:47 CEST 2009

> Dalej by ma zaujimalo, aky "frontend" je najlepsie pouzivat na AUDIO/VIDEO aplikacie..
> ci XINE aleo Gstreamer .. ???
> (lebo mam ten pocit, ze rozne prehravace maju defaultne rozne, a sa to trochu bije)
> (a moc sa mi nechce experimentovat)
>
> dalsia vec, som na graf. konzole v KDE - Xorg. pustim song ..hraje...aj 3 za sebou hraju..
> prepnem sa na textovu konzolu (tty1-6) a nastane ticho, ..cas ale pesnickam veselo ubieha ..
> (zeby nieco z nastavenim Pluseaudio .. :? )

Postoj vývojárov KDE je asi taký, že pokiaľ používaš pre phonon ako
backend čokoľvek iné, ako xine, for instance, gstreamer, tak nemáš
očakávať, že ti to bude fungovať. Takisto, pokiaľ používaš pulseaudio,
bez ohľadu na to, či doňho tlačíš zvuk z phononu cez xine alebo
gstreamer, neočakávaj, že bude fungovať.

To, že by každý program mal iný default, je tiež celkom hovadina.
Pusti si
kcmshell4 kcm_phonon
V okne, ktoré vyskočí, si vieš nastaviť device pre rôzne druhy
zvukového výstupu. V každom prípade však všetky programy používajúce
phonon používajú ten istý backend.

Čo sa týka problémov s tíchnucim zvukom, jediné, čo viem poradiť, ak
používaš pulseaudio, zbav sa ho. Ich vývojári sa síce večne oháňajú
ich úžasným glitch-free prehrávaním a čo ja viem, čím ešte, ale
v praxi väčšine uživateľov spôsobuje viac problémov, ako úžitku.

(A navyše ma osobne celkom nasrali ich vývojári svojím prístupom – na
jednu stranu sa tvária, aké je to úžasné univerzálne riešenie pre
Unixy aj Windows, ale keď sa vyskytol problém s portom na FreeBSD, na
ktorý som sa ich spýtal, poslali ma do prdele, že mám používať Linux
a s ničím ostatným nechcú mať nič spoločné. Ale to je už na inú
debatu.)

(-K

--
(-K JohnNy aka Partial Derivative ∂