[linux] postfix a header_chcecks

Čtvrtek Červen 11 11:55:49 CEST 2009

On 11.06.09 09:42, Marek Podmaka wrote:
> Nie je to az taky nezmysel, aj ked skor je to ucinne na virusy, resp.
> vsetky maily co vyzeraju rovnako...

ak vyzeraju rovnako a ak ziadne korektne maily nevyzeraju podobne.
Ako pisal SAL, odmietat "porn" a "sex" moze naozaj zahadzovat vacsinu posty.

> Ja tak mam na serveri odfiltrovanych zopar veci - napriklad ked pred
> casom sa sirili tie e-card virusy/spamy, tak isli lahko cez
> header/body checks vyfiltrovat.

clamav a spamassassin to nezachytili?

Je mi jasne, ze body_checks mozu pri dobrom nastaveni zachytit presne to, co
chces aby zachytili, ale pouzit specializovane tooly je ovela spolahlivejsie
a jednoduchsie ako udrziavat niekolko regularnych vyrazov.

> A vyhodu to ma v tom, ze dany email
> hned odmietnem a nemusim ho prijimat a dalej spracovavat.

Milter funguje rovnako. Telo mailu musis aj tak prijat od odosielatela, inac
nemas sancu kontrolovat hlavicky ani telo... az potom mozes povedat
odosielatelovi, ze postu odmietas...
(ja len aby bol jasny zmysel pojmu prijat)

> A ako bonus ak z nejakej IP odmietnem X mailov za 5 minut, tak cez
> fail2ban ju na hodinu zablokujem...

to je uz bonus navyse
Spam is for losers who can't get business any other way.