[linux] postfix a header_chcecks

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Čtvrtek Červen 11 12:21:10 CEST 2009

Hello,

Thursday, June 11, 2009, 12:00:12, Ing. Ján ONDREJ wrote:

> No to by si mohol riesit napr. cez sagator, pripadne priamo pouzit
> policy_check postfixu (pripadne aj cez milter), do ktoreho budes zaradovat
> takychto spammerov. Velky efekt to ale nema, skusal som davat na greylist
> len IP adresy, ktore zaslali spam a vacsinou prislo len zopar spamov z
> jednej adresy. "Banoval" som ich vlastne zbytocne.

No ja som toto zaviedol ked na jednu domenu zacalo chodit hrozne vela
virusov, bolo to z viacerych IP ale tie posielali maily dokola... No
zachyti to za den par IP ktore sa aj potom pokusaju odosielat... A
taktiez je to dobre ak by niekto chcel brute-force hadat sasl hesla...

Co sa tyka greylistu tak som objavil DNSWL, co je zoznam realnych
mailserverov (s roznou mierou dovery), ale princip je v tom ze kedze
je to mailserver, tak nema vyznam nanho davat greylist, lebo je iste
ze to skusi znovu.

http://www.dnswl.org/

--
  bYE, Marki