[linux] Pomoc s Linuxom

Mike mike na spinet.sk
Pátek Červen 12 12:16:36 CEST 2009

Pavel Kollár wrote:
> Dobry den,
> Potrebujem info ohladom s OS Linux Distre.
> Prosim viete mi poradit s manualnym nastavenim internetu OS Linux Distre cez konzolu.
> Mam navod ako to urobit cez APPLICATIONS ale tak sa to neda nastavit. v prilohe prikladam ten postup, mozete sa prosim na to pozriet a poradit mi?

Zdravim,

ospravedlnovat sa nemusis, ale ak ti mame pomoct tak potrebujeme viac
informacii.

Aku mas distribuciu Linuxu ? Navod co si poslal je k Redhat Enterprise
Linux, mas ten, alebo Ubuntu, Debian, Suse ci inu? A aku verziu

Z navodou som tiez pochopil, ze sa chces pripojit na mobilny internet
cez GPRS. Cez ake zariadenie sa pripajas, nejaky mobil ? Ako je
pripojene do pocitaca a mas nainstalovane ovladace?

Inak na vytacane spojenia je pod linuxom vacsinou pppd daemon,
nastavenia byvaju v /etc/ppp/peers

-----

Ja mam Ubuntu, u teba nasledujuce nastavenia mozu byt inde.
Obsah mojho /etc/ppp/peers/gprs je priblizne takyto (pre t-mobile)

hide-password
noauth
connect "/usr/sbin/chat -v -f /etc/chatscripts/tmobile"
/dev/ttyS0
115200
defaultroute
noipdefault
persist
user ""

kde /dev/ttyS0 je seriovy port na ktorom je GPRS modem,
rychlost komunikacie je 115200 baudov.

Obsah suboru /etc/chatscripts/tmobile:

ABORT BUSY ABORT 'NO CARRIER' ABORT VOICE ABORT 'NO DIALTONE' ABORT 'NO
DIAL TONE' ABORT 'NO ANSWER' ABORT DELAYED
#inicializacia modemu
'' ATZ
#vypnutie cakania na signal a echa
OK ATE0V1X0
# Tu by si asi miesto internet pre O2 mal nastavit O2internet
OK AT+CGDCONT=1,IP,"internet"
OK-AT-OK "ATDT*99***1#"
CONNECT \d\c

Spustenie pripojenia:

pon tmobile
pripadne pppd file /etc/ppp/peers/tmobile

Mike