[linux] zalohovanie/komprimacia a znakova sada - v archive je chybne kodovanie suborov s diakritikou

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Středa Březen 11 15:42:12 CET 2009

Ahoj,
riesim zalohovanie, no narazam na problem so znakovou sadou. Skusam
zalohovat samba (v 3.024) suborovy server, na ktory ukladaju useri z
win snanic - nazvy suborov su aj s diakritikou v UTF-8 kodovani. Pri
vytvoreni zalohy pomocou webmin modulu "Filesystem Backup" do tar
alebo gzip mi to ale zmrsi nazvy suborov - kazdy format to zmrsi
trochu inak. Archiv by som potreboval citat aj z win, no kvoli
rozhasenemu kodovaniu to je trocha problem. Co robim zle, resp. v com
moze byt chyba? Existuje nejaky elegantny sposob, ktorym by som do
archivu ulozil subory v "spravnom" kodovani idealne aj s ACL?

Z win som zvyknuty na nieco taketo:
rar a C:\BACKUP\Dokumenty.rar -ac -ao -os -r -m5 -rr -dh -inull
-agYYYY-MM-DD--HH-MM C:\Dokumenty\*.*

--
Patrik Jan (pa3k)