[linux] zalohovanie/komprimacia a znakova sada - v archive je chybne kodovanie suborov s diakritikou

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Středa Březen 11 21:26:46 CET 2009

Ing. Jan ONDREJ napsal(a):
> Ahoj,
>
>   pokial pouzivas UTF-8, tak by to malo ist bez problemov.
>
> 1. Skus skontrolovat, ci mas nastavene toto kodovanie. Napr. v terminali
>    skus toto:
>
> 	[ondrejj na work ~]$ echo $LANG
> 	sk_SK.UTF-8
>
>    Pripadne tam mozes mat en_US.UTF-8, ale to UTF-8 by si na konci mal mat.

Cez webmin Command Shell sa zda byt vsetko OK, system UTF-8 podporuje:

 > echo $LANG
en_US.UTF-8

vypis suborov s diakritikou (z webmin Command Shell) je tiez OK

> 2. Skontroluj, ci ma samba spravne nastavene kodovanie. V sucasnych
>    systemoch zvycajne nic extra netreba robit, detekne si to same.
>    Skontrolujes to jednoducho vypisom ls na niektory adresar, ktory
>    obsahuje diakritiku (najlepsie je urobit si viac znakov, napr.
>    µąč»ľýáíéúäô§ň)

samba by mala tiez - nepamatam sa ze by som to niekde nastavoval, ale
v /etc/samba/smb.conf sa string "charset" nikde nespomina,

testparm -s -v | grep charset

mi vypise nieco taketo:

Loaded services file OK.
Server role: ROLE_STANDALONE
     dos charset = CP850
     unix charset = UTF-8
     display charset = LOCALE

> 3. Skus si to zabalit z prikazoveho riadku tar-om, malo by to fungovat a mal
>    by si diakritiku vidiet neposkodenu.

Momentalne k tej masine nemam iny pristup ako cez webmin, zajtra to
skusim este cele zopakovat priamo z prikazoveho riadku.

> Ak toto vsetko preslo, tak je mozne, ze ten webmin nema spravne nastavene
> kodovanie UTF-8 alebo aspon proces tar, ktory spusta. Treba to nastavit v
> systeme priamo, nie len pre nejakych pouzivatelov.
>
> Zalohovanie s diakritikou UTF-8 by malo fungovat spolahlivo. Ostatne
> kodovania mozu mat svoje uskalia, alebo je potrebne rucne definovat
> kodovania, co moze byt zvycajne problem.

Vytvorenie tar archivu (z webmin Command Shell) prebehlo rovnako,
testovaci subor som uploadol sem:

http://www.kvalitne.sk/download/unix-tar-test/test.tar
http://www.kvalitne.sk/download/unix-tar-test/test.rar

Ked otvorim tar v editore (UTF-8), vidim cesty aj nazvy suborov
vporiadku. Ked to ale rozbalim 7zip-om alebo winrar-om dostanem chybne
nazvy suborov. Verzia tar na masine kde to vytvaram: tar 1.16-2etch1

--
Patrik Jan (pa3k)

Daląí informace o konferenci linux