[linux] linux.sk - mailman

Jan Kunder jan.kunder na gmail.com
Pátek Březen 13 10:34:07 CET 2009

2009/3/12 Ing. Jan ONDREJ <jan.ondrej at upjs.sk>:
> Tak trocha otazne je, co vlastne potrebujes riesit.

Len FYI - ini uz pomohli, ale potreboval som riesit na vlastnom
coskoro beziacom fore - o Zmysle zivota a tak :) - certifikat. Aby mi
mi nepapuloval ako self-signed. A dostal som odpoved - zalozit si
vlastnu CA, resp. pouzit SAL-ovu.

> 1. Riesenie pristupov pre archiv konferencie. Tu problem nevidim, kedze
> samotny archiv je http a nepotrebuje certifikat. Mailman ako taky casto
> vyuziva hesla, takze https je podla mna potrebne, aj ked mozno by sa dalo
> nadefinovat konkretne URL, ktore https nutne vyzaduju a ktore nie,
> ale velmi sa mi to nechce analyzovat.

Plny suhlas, skoda prace a https na prihlasovanie je potrebne.

> 2. Riesenie pristupov vseobecne vo firefoxe. Tu ale toho vela nevyriesis,
> to varovanie kazdopadne ma zmysel. Je dobre varovat beznych userov, ze
> stranka, na ktoru pristupuju nebola overena. Ak chce, moze si pridat
> vynimku, pripadne otukavat tu hlasku pri kazdom pristupe. Je to uz na
> pouzivatlovi, ktory sposob si vyberie. To, ze ta hlaska sa viacerymi klikmi
> otukava celkom vitam, kedze ide o dost dolezitu bezpecnostnu vec.

O5 plny suhlas, islo mi vseobecny pristup - vid vyssie. Pri
vlastnej/"free cudzej" CA (ak som to spravne pochopil, este mi to
treba dostudovat) nebude FF papulovat ^ bude "plna" bezpecnost.

> Nemyslim, ze ma zmysel kupovat certifikat pre lists.linux.sk, aj ked v
> buducnosti o tom mozeme pouvazovat. Na tu stranku vela ludi nechodi casto,
> zvycajne tam clovek ide len raz, ked sa chce prihlasit do konfery.

O5 plny suhlas, este myslim, ze ju chodi pozerat okrem mna aj GG a ine spydery.

--
Jan Kunder
jan.kunder-HATESPAM-gmail.com