[linux] DD debianu

Marian Andre marian na andre.sk
Čtvrtek Březen 19 11:51:57 CET 2009

On Thu, Mar 19, 2009 at 11:32:35AM +0100, Thomas wrote:
>    Dobry den prajem chcel by som sa vas poprosit o radu
>
>    Chcel by som vymenit disk na ktorom mam system konkretne Debian Lenny
>
>    Momentalne je na 10gb disku ATA a chcel by som ten system dat na 1TB sata
>    disk nejaky.CItal som ze to ide cez prikaz dd a aj som ho skusal tak ze
>    som dal livecd a napisal prikaz
>
>    dd bs=128k if=/dev/sda of=/deb/sdb
>
>    ale po 2 sekundach mi zamrzla klavesnica a nedalo sa nic pisat nechal som
>    to robit asi 20 hodin ale ked som pak rpisiel k stroju to iste nic sa
>    nedialo.

Ahoj,
najjednoduchsie sa mi zda spravit suborovu kopiu systemu. V hrubych
rysoch by som odporucal nasledovny postup:

0. Zapojit oba disky do jedneho pocitaca
1. Nabootovat live CD (odporucam napr. GRML)
2. Vyrobit particie na SATA disku, naformatovat (tu sa mozes do lubovole
vyhrat aj s LVM, netreba vsak zabudat, ze v pripade root particie na LVM
budes pravdepodobne potrebovat zaviest dodatocne pomocky z ramdisku
(initrd))
3. Primountovat ATA aj SATA disk
4. Prekopirovat obsah ATA disku na SATA disk
5. Spravit chroot /mnt/sata_disk
6. Zapisat bootloader na SATA disk

Marian