[linux] DD debianu

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Čtvrtek Březen 19 15:14:32 CET 2009

On Thu, Mar 19, 2009 at 03:11:50PM +0100, Jozef Kutej wrote:

> hmm, /dev/sda mi ako ATA disk nepripadá...

Preco? Aktualne 2.6-kove jadra uz skoro vsetky disky oznacuju ako /dev/sda,
/dev/sdb, ...

> si si istý, že kopíruješ to čo chceš tam kam chceš? pri dd si treba dať obzvlášť
> pozor na prsty. :-)

Suhlasim. Skus si napr. pozriet obsah partition tabulky jednotlivych diskov.
Podla toho zi to vies skontrolovat. Zistis prikazom fdisk -l, napr.:

  fdisk -l /dev/sda

pripadne vsetky disky:

  fdisk -l

Podla toho vyber spravne poradie kopirovania diskov. Ale radsej si to 3x
rozmysli, co budes kam kopirovat, pretoze mozes narobit obrovske skody. :)

			SAL