[linux] Soft raid 6 na solarise 10

Pondělí Březen 23 13:14:54 CET 2009

sorry, to som prehliadol...

On 23.03.09 12:52, Stefan Varga wrote:
> asi ano, ale raid6 v porovnani s raid5 je o nieco pomalsi pri random
> zapisoch no zasa o nieco rychlejsi pri citani

rychlejsi pri citani? Usudzujes z coho? raid6 popri raid5 neprinasa ziadne
rychlostne benefity, len vyssiu spolahlivost. Prave naopak, citanie sa pri
raid6 rozlozi na o jeden disk menej ako pri raid5 (a rovnakom pocte diskov),
takze by som skor povedal ze je aj citanie pomalsie

samozrejme, pri pri sekvencnom citani jednym procesom je to de facto jedno.

> mozno by mohla byt raid5 so spare diskom je lepsia volba

ale menej spolahlive. Zapisy by samozrejme boli rychlejsie (a pri zapise by
pracovalo viac diskov, co by spomalilo aj sucasne citanie) ale pri vypadku
jedneho z (pouzitych) diskov by si az do skoncenia rekonstrukcie mal riziko
straty dat, co raid6 eliminuje...

Honk if you love peace and quiet.