[linux] Chybny disk v RAID - ako najst pricinu resp. chybny sektor

Čtvrtek Květen 7 13:18:43 CEST 2009

On 07.05.09 11:04, patrik na foral.sk wrote:
> Mam problem s diskom v RAID1, padol mi do degradovaneho rezimu, no
> neviem ako overit ci je to zrele na reklamaciu disku.

ake boli chyby v logu ked to padlo?
(kontrolovat SMART stav ti radili, s tym suhlasim).

> Nasiel som, ze by to malo ist prikazom fschk alebo e2fsck, no chce to
> single user mod. Neda sa to spravit za chodu systemu? Predpokladam, ze
> bude treba particiu odstranit z diskoveho pola, primontovat len na citanie
> a spustit kontrolu.

nemountuj ho, postvi na neho badblocks vo write mode. Samozrejme ked bude
odpojeny z RAIDu. badblocks ma dva write mody - nedestruktivny a
destruktivny, druhy trva 4-krat tolko ale je spolahlivejsi.

> Zalohu a nahradny disk samozrejme mam, no neviem posudit, ci je disk
> naozaj chybny a teda zrely na reklamaciu (vymenu). Pri znovupridani
> disku do pola sa to zosynchronizovalo a frci to zda sa bezproblemovo -
> vid vypis nizsie. Dik za info.

Pokial ten disk mozes vymenit za zalozny, urob to, a badblocks skusaj v
druhom compe.
We are but packets in the Internet of life (userfriendly.org)