[linux] server hardware pre Ubuntu Linux

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na gmail.com
Neděle Září 20 15:31:40 CEST 2009

Dakujem vsetkym trom za odpovede. Som rad, ze so Smart Array v Linuxe
problem nebyva.

Okrem rackovych serverov, ktore som opisoval, riesim este jeden mensi server
nizsej triedy: HP ProLiant ML110 G5.

Dodava sa v 2 variantoch: SATA a SAS.

SATA pouziva nejaky onboard radic.
SAS pouziva HP SC40Ge 4INT PCIe RAID HBA.

Zrejme ani jedno z toho nie je Smart Array.

Zaujimalo by ma najma to, ze ked by nastali problemy s rozbehavanim takeho
radica, bolo by to v pripade, ze by som chcel mat hardware RAID, alebo aj v
pripade, ak by mi stacilo vidiet v Linuxe jednotlive disky, a povedzme
urobit software RAID (aj ked by to asi zbytocne uberalo vykon).

Pri googleni toho SC-radica som nasiel napr. toto:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-778162.html, konkretne: software
RAID controller, which, needs driver to make Linux into recognizing it as a
RAID array. Without the driver, Linux sees 2 separate disks instead of one
RAID array.

Takze teoreticky, ked by mi stacil jeden HDD, resp. softwarovy RAID 0 alebo
1 (1+0 tu zrejme nehrozi), nemusel by byt problem, ci ano?

Jano