[linux] Zaloha 1:1

Pavol Lajciak linux na pavolmaria.org
Pondělí Září 28 10:58:35 CEST 2009

Matus UHLAR - fantomas wrote:

> tusis? a meni datumy na povodnych suboroch ci na zalohach?

na zalohach. Tusim, ze zmeni CTIME. Teda ten, co standardne
zobrazuje ls a ine pouzivatelske programy, alebo sa mylim?

> obavam sa ze jedine co nemeni datumy na povodnych suboroch je dump. Ten cita
> ext[234?] filesystem a teda k suborom nepristupuje.

Toto je asi dost low-level. Touto cestou by som nesiel.

> Vsetko ostatne otvori povodne subory cim zmeni atime (pokial FS nie je
> namountovany s optionom noatime) a ak potom vrati atime naspat, zmeni tym
> ctime (co uz priamo neovplyvnis). Ak to zalohuje do suborov a chces im nastavit mtime a/alebo
> atime, zas tu mas problem s ctime.
>
> A nakoniec, ked aj obnovis dump zalohy prikazom restore, ten nastavi mtime a
> zas zmeni ctime...

atime moze byt ¨ake chce¨. Dolezite je ctime a mtime, aby ostali.

> myslis ze po sieti to bude rychlejsie? ;)

Nemyslim. Len potom sa prenasaju len zmeny a to je rychlejsie
oproti tomu ako prenasat cely vzdy a vzdy znova.

cp -a je bolo pre mna jednoduche. Doteraz som to robil tak, ze som
zmazal povodnu zalohu a kopiroval vsetko od zaciatku.
Lenze je to asi 100GB z jedneho disku na druhy trva asi 1h az 1,5h.
Jeden disk je ATA/IDE a druhy SATA.Z

Zmien mesacne, ktore urobim nie je az tolko a zabit zalohou
tak hodinu, ked sa ponahlas, nie je to prave orechove.
Okrem toho Ti proces zalohy zahlti zbernice a radice v PC
a tak mas problem vobec niec na pc robit. (cp -a nie je to prave orechove.)

> prva otazka je ako to chces zalohovat? do stromu 1:1 alebo staci do jedneho
> suboru (alebo zariadenia)?

Strom do stromu.

Pavol