[linux] Zaloha 1:1

Ľubomír Varga luvar na plaintext.sk
Pondělí Září 28 12:17:21 CEST 2009

Hmmm, Popisovany problem by sa dal mozno riesit raidom. Spravili by si si z
celej particie raid a mas stale zalohu na inom disku/particii. Problemom je
asi to, ze je ta zaloha updatovana stale a nie iba v zelanych okamihoch.

Mozne riesenie po sieti je tiez sw raid. Jeden disk mas v kompe a druhy
bude "disk" - subor, ktory bude cez nfs namontovany. Ked primontujes, raid sa
synkne. Ked odmontujes/vypadne siet, tak sa bezi len na jednom disku.

Je to trosku divne riesenie, ale ak by rsync nevyhovoval, tak toto by som
videl ako moznu alternativu i ked kusok uchylnu.

PS: svn a cvs by som tiez mozno zvazil, i ked 100 giga mat v lokalnom
repozitare, by tusim znamenalo, ze to bude fyzicky zaberat 200 giga :-/ Teda
aspon pri svn myslim, ze lokalne kopie su nutnostou.

Vela zdaru prajem a ked budes mat riesenie, daj vediet :-)

S pozdravom
--
Odborník na všetko je zlý odborník. Ja sa snažím byť výnimkou potvrdzujúcou
pravidlo.