[linux] Podpisovanie PDF

Lukáš Staňa lukas.stana na gmail.com
Pátek Srpen 27 09:27:44 CEST 2010

  Ahoj,

podarilo sa mi urobiť taký zlepenec. V PHP generujem faktúry cez mPDF,
tie potom ukladám do cache. Na serveri mi beží jednoduchý bash skript,
ktorý cez inotify sleduje nové PDF súbory v konkrétnom adresári. Ak sa
nejaký objaví, spustí na ňom javovský program PortableSigner. Upustil
som od použitia MyPDFSigner, hoci vie spolupracovať priamo s PHP cez
PHP-Java bridge. Po podpísaní Comodo Free E-mail certifikátom sa uloží
už podpísaná verzia do cache a z nej to potom rozposielam ľuďom.
Zložité, no zatiaľ funguje a ten "nápor" zvláda v noci za pár minút.

Ešte je tu aj alternatíva v podobe PHP knižnice tcpdf. Tá vie aj
generovať a podpisovať zároveň, no ja osobne som mal problémy s tým, ako
vyzeral výstup. Potreboval som totiž, aby PDF faktúra vyzerala rovnako
ako tá, ktorú defaultne produkuje účtovný program. S mPDF som si html a
css vyladil po niekoľkých hodinách a keď som to potom podstrčil tcpdfku,
bol z toho rozsypaný čaj. Ale ak nemáš veľké nároky na formu výstupu,
odporúčam tcpdf.

LS

--
Lukáš Staňa