[linux] Maximalna velkost pripojeneho fs.

Ing. Ján ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Úterý Prosinec 7 12:49:22 CET 2010

On Tue, Nov 23, 2010 at 11:35:15PM +0100, rajo na athena.platon.sk wrote:

> Mozem sa pripojit k pozitivnej referencii na XFS. Novinky ohladom ext[34]
> pravdu povediac prilis nesledujem, ale u mna najcastejsie vyuzivana
> moznost je zvacsovanie/pridelovanie diskoveho priestoru *za behu*. Ext3
> to bez umountu tusim nevie, ale mozno ma niekto opravi.

Opravujem Ta (ako si si zelal). Ext3 to pravdaze vie a aj ext4. Zvacsenie
nie je problem, neskusajte ale particiu zmensovat. Jednak je to extremne
dlha operacia (ovela dlhsia, ako preformatovanie a nakopirovanie znova)
a jednak sa to uz neda za behu.

Ext3 zrejme bude mat obmedzenu velkost, ale ext4 by to mal tak isto
zvladnut. Pozri na wikipedii, tam mas limity jednotlivych filesystemov.

> Zrovna asi tak 10 min dozadu som robil toto:
>
> lvextend -L +10G /dev/laptop/backup
> xfs_growfs /backup
> lvextend -L +10G /dev/laptop/home
> xfs_growfs /home
>
> Pocas tohto mi veselo bezal zapis do /backup a ani som nestihol pocas
> tohto nic posurfovat (az zapisat nieco do /home), kedze to trvalo par
> sekund (kym som vytukal). :-)

Take som robil aj ja nad ext3 alebo ext4. Akurat som len pouzil resize2fs.
:-)

			SAL