[linux] ip kamera

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Čtvrtek Únor 4 23:41:43 CET 2010

On Thu, 2010-02-04 at 19:16 +0100, Pavol Husty wrote:
> Zdravim,
>
> viete mi odporucit nejaku ip kameru do interieru v cene max do 180eur?
> Hladam, skor odporucania na zaklade skusenosti.
>
> Chcel by som zaznamenavat pohyb cez motion,
> prip. online prezerat v lubovolnom prekliadaci...
> Kamera by mala strazit kiosk na chodbe.
>
> Co som googlil, tak axis su dobre, ale ta cena...
>
> Btw, uvazoval som nad Axis M1011W alebo Axis 206.
>
> Dakujem

Ahoj,

Asi najviac by som si dal pozor na to aku technologiu pouziva na
zobrazenie videa v browseri (java, activeX), stretol som sa aj s
"kvalitnou" kamerou (myslim ze u Axis by nemal byt tento problem) co
vedela len ActiveX (cize bez IE si vedel akurat robit fotky a nevidel
stream) - chces aby to fungovalo multiplatforma t.j. pozries si video vo
firefoxe na win, lin aj mac.

Co sa tyka Axisu, mal som jeden problem, mozno to bude pre teba (alebo
niekoho ineho) zaujimave. Kamera ako taka OK, akurat web server
(serviruje to video stream cez http alebo https) genroval IBA absolutne
URL. zatial akoze vsetko OK, az kym som neriesil to ze som chcel kameru
na LANke vyexportovat do internetu .riesil som to cez apache reverzny
proxy (chcel som autentifikovat uzivatelov na existujucom LDAP - toto
samotna kamera nevie, neviem nic o tom ako je opatchovana atd.) zdalo sa
mi skratka lepsie predsunut apache pred kameru a nie ju pichnut na
verejnu IP.

Koli tomu ze web server kamery generoval len absolutne URL nepodarilo sa
mi to rozchodit inac ako v / daneho virtual host. cize namiesto zelaneho
http://mojserver.mojadomena.com/camera som musel urobit novy virtual
host http://camera.mojadomena.com (CNAME) tym padom je to iny auth realm
a treba znova user/pass co je nepohodlne. nepomohlo ani mod_proxy_html
ani ziadna magia s mod_rewrite, skratka som to inak ako v roote web
servera ktory bezal ako moj proxy server nerozchodil. stravil som nad
tym niekolko hodin, kym som zistil kde je chyba (nakoniec som aj
vygooglil tento problem s tou istou kamerou)

Nepamatam sa aky to bol model, ale bola to AXIS IP camera (inac interne
to bezalo linux). Fakt neviem ci sa pred kupou da overit takato vec, ale
to len mojich 5 cents.

S pozdravom,
Martin.