[linux] Mint8 - problem s grub2 a tlaciarnou

Pavel Cina pavel.cina na web.de
Pondělí Únor 15 13:50:29 CET 2010

Ahoj,

prednedavnom som objavil Mint8. Distribucia sa mi ako taka velmi paci,
ale zatial som stale nedokazal vyriesit dva problemi:

1) V stolnom PC mam 2 disky, Mint8 je na druhom disku. Na prvom disku je
Vista. Ked zacne nabiehat grub2, tak sa zobrazi nieco ako "Starting
grub." (presne si to nepamatam) a disk robi asi 10 sekund chrrr, chrrr,
chrrr... Stale dokola ten isty zvuk. Potom nabehne menu. Ked odklepnem
nejaky OS, potom sa kratko este raz ozve chrrr, chrrr a OS nastartuje.
Na notebooku s jednym diskom mi to nerobi. Stretol sa uz niekto s tym?
Na internete som tusim nieco podobne videl ako bug v debiane, ale
riesenie som nenasiel.

2) Mam cierno-bielu laser tlaciaren/scaner/fax Brother MFC-7840W.
Naistalovat sa mi ju sice podarilo, ale tlac je posunuta dohora a
doprava asi o 2-3 cm. Format papieru je nastaveny spravne na A4. Skusal
som aj postupovat presne podla navodu na stranke vyrobcu, ale stale ten
isty vysledok. V OpenSuse 11.2 mi tato tlaciaren funguje bez problemov s
ovladacom pre Brother MFC-7820N. Nevie niekto co s tym?
Tlaciaren je pripojena cez WLAN na router.

Vdaka
Pavel