[linux] mythtv a Hauppage WinTV-HVR1300

Roman Fordinál roman.fordinal na comsultia.com
Úterý Březen 16 20:45:52 CET 2010

On 03/16/2010 08:17 PM, Pavel Cina wrote:
> Ja mam Kabel Deutschland.
> Kvalitu obrazu medzi PC a TV porovnat neviem, lebo na PC mam LCD
> monitor a TV mam este zatial klasicku ruru. Inak mam subjektivne
> pocit, ze ked nabutujem do Windows, tak mam obraz cistejsi.
to je bud automatickym doladovanim frekvencie, alebo sw filtrami ktore
odsumuju obraz. tvtime myslim tiez robi odsumovanie a nejake libky na
odsumovanie pouziva aj mythtv. ale subjektivne je na tom s odsumovanim
mythtv najhorsie.

> Ked nastavim do tvtime frekvenciu presne od poskitovatela, tak je
> obraz celkom dobry. Ale tvtime neni rozhodne aplikacia, ktora by
> splnala moje poziadavky na pozeranie TV na pocitaci.
>
> Moju kartu by som asi nedoporucoval. Mam problem so zvukom -> zvuk
> nejde. Na Mint8 som mal najprv jadro 2.6.31-14. Tam sa mi zvuk
> podarilo rozbehnut dvoma sposobmi:
>
> 1) bud pomocou arecord a aplay:
> arecord -D hw:1,0 -c 2 -r 48000 -f S16_LE -t wav | aplay - &
> 2) alebo pridanim nasledovnej riadky na koniec konfiguraku Pulse Audio
> [...]
nemas kernel modul ktory by robil alsa cez dma tej karty? pre moju kartu
je napriklad modul saa7134-alsa a to sposobi ze v mythtv nastavim na
zvuk proste /dev/dsp1 a vsetko krasne funguje.

> Po upgrade na jadro 2.6.31-20 sa mi zvuk viac uz rozbehnut nepodarilo.
Tak to je dost pravdepodobne tym ze nemas zavedeny ten modul.

> Tiez rozmyslam o prechode na DVB-C (objednal som si novu 46" LCD
> telku) a tym padom by som analogovy tuner uz viac nepotreboval. Len
> cakam, pokial ta telka pride, aby som mohol otestovat kvalitu
> analogoveho prijmu a ked bude kvalita slaba, tak prejdem na DVB-C.
Pokial chces prejst na DVB-C cez mythtv, tak budes musiet zistit ako pod
linuxom zvladnes dekodovat kodovane kanaly. Ja sa tohto obavam.

> Inak na root.cz bezal pred nedavnom zaujimavy serial o mythtv. Skus si
> pozriet toto:
> http://www.root.cz/clanky/postavte-si-domaci-multimedialni-centrum/
Ano poznam :)

> Autor tam doporucoval nejaku starsiu kartu Hauppauge WinTV PVR-150,
> ktora ma sice hardwarove kodovanie MPEG2 ale ktora sa uz nevyraba. Ja
> osobne by som mal radsej jednu hybridnu kartu v PC s analogom a DVB-T
> ako karty dve.
Ja som mal 2 externe Hauppauge PVR USB2, vyborne boli. Internu ked tak,
tak jedine na DVB-T, analog vzdy bude ruseny vnutri pocitaca vsetkym moznym.

--
roman fordinál