[linux] mythtv a Hauppage WinTV-HVR1300

Kocur kocur na erbe-ba.sk
Středa Březen 17 09:00:36 CET 2010

len pre uplnost ...

link http://www.root.cz/serialy/mythtv-aneb-linux-v-obyvaku/

pod ktorym su vsetky ostatne relevantne clanky od Petra Stehlika

----- Original Message -----
From: "Pavel Cina" <pavel.cina na web.de>
To: "Vseobecna diskusia o Linuxe" <linux na lists.linux.sk>
Sent: Tuesday, March 16, 2010 8:17 PM
Subject: Re: [linux] mythtv a Hauppage WinTV-HVR1300

Ja mam Kabel Deutschland.
Kvalitu obrazu medzi PC a TV porovnat neviem, lebo na PC mam LCD monitor
a TV mam este zatial klasicku ruru. Inak mam subjektivne pocit, ze ked
nabutujem do Windows, tak mam obraz cistejsi. Ked nastavim do tvtime
frekvenciu presne od poskitovatela, tak je obraz celkom dobry. Ale
tvtime neni rozhodne aplikacia, ktora by splnala moje poziadavky na
pozeranie TV na pocitaci.

Moju kartu by som asi nedoporucoval. Mam problem so zvukom -> zvuk
nejde. Na Mint8 som mal najprv jadro 2.6.31-14. Tam sa mi zvuk podarilo
rozbehnut dvoma sposobmi:

1) bud pomocou arecord a aplay:

arecord -D hw:1,0 -c 2 -r 48000 -f S16_LE -t wav | aplay - &

2) alebo pridanim nasledovnej riadky na koniec konfiguraku Pulse Audio
/etc/pulse/default.pa:

### TV Time ###
load-module module-loopback

Po upgrade na jadro 2.6.31-20 sa mi zvuk viac uz rozbehnut nepodarilo.
Dost ma to serie, lebo Mint disitribuciu som objavil len pred nedavnom a
vcelku sa mi lubi. Celkovo ma na aktualnych distribuciach serie trend
pokazit veci, ktore uz davno predtym fungovali. Problem s TV kartou som
momentalne prestal riesit a cakam, ze ho niekto vyriesi za mna
(napriklad vydanim novej verzie distribucie XYZ).
Tiez rozmyslam o prechode na DVB-C (objednal som si novu 46" LCD telku)
a tym padom by som analogovy tuner uz viac nepotreboval. Len cakam,
pokial ta telka pride, aby som mohol otestovat kvalitu analogoveho
prijmu a ked bude kvalita slaba, tak prejdem na DVB-C.

Inak na root.cz bezal pred nedavnom zaujimavy serial o mythtv. Skus si
pozriet toto:
http://www.root.cz/clanky/postavte-si-domaci-multimedialni-centrum/

Autor tam doporucoval nejaku starsiu kartu Hauppauge WinTV PVR-150,
ktora ma sice hardwarove kodovanie MPEG2 ale ktora sa uz nevyraba. Ja
osobne by som mal radsej jednu hybridnu kartu v PC s analogom a DVB-T
ako karty dve.

V kazdom pripade daj vediet, ako si to vyriesil (alebo ci si to vzdal :-)

Pavel