[linux] Kolko maximlane particii ide vytvorit na SATA disku

Peter Fodrek peter.fodrek na stuba.sk
Úterý Září 21 10:17:21 CEST 2010

Vazena konferencia!

Ked som pocas svojej prednasky robil live instalaciu Ubuntu (32 bit x86 verzia
v dualboote s uz instalovanou 64 bit x86 verziou  10.04LTS), prekvapila ma
jedna vec, systemu sa nepodarilo na SATA disku vytvorit /dev/sda17.
(v cfdisku mi ju dovolil urobit, ale pocas instalcie zahlasil chybu a bolo sa
treba opat vratit do cfdisku)

Pokial som nechal vytovrene len partice po  sda16 instalcia prebehla uspesne

Udaje o maximlanom pocte particii sa roznia, tak si to chcem ujasnit

1. zdroj
 na IDE disku moze byt max 63 particii
a na SCSI disku(teda aj SATA, ak je to SW obmedzenie SATA subsystemu) max. 11
alebo 27 particii

druhy zdroj hovori

max of partittion for ide = 63
max of partition for scsi = 15

a ja ich nappocitam 13 s extended particou(/dev/sda2) 14 , ktore idu, 15 u z
nejde.

Ak by islo obmedynie an identifikator tak ich je 15 alebo 16 funkcnych

Nema niekto relevantne informaci, ako to realne je?

S vdakou

Peto