[linux] SKLUG a LUGCON

Ján Sáreník jsarenik na redhat.com
Pátek Září 24 10:01:24 CEST 2010

ahoJ!

On Tue, Sep 21, 2010 at 03:58:12PM +0200, Peter Viskup wrote:
> Zdravim vsetkych z SKLUG,
> zaujimalo by ma ci je na koniec tohto roka, pripadne na buduci rok planovana
> nejaka konferencia LUGCON.

Zatiaľ nie je plánovaná žiadna konferencia.

> Rovnako by som rad vedel v akom stave je momentalne zdruzenie SKLUG.

Združenie je v nasledovnom stave:
  - domény sklug.sk, linux.sk a gnu.sk sú načas uhradzované
    (na obdobie 2010/2011 sú už uhradené a v stave OK)
   * www.linux.sk funguje a zjavne žije (posledná zmena 7.septembra)
   * www.gnu.sk presmeruje na www.gpl.sk kde je neoficiálny
     slovenský preklad licencie GNU GPL
  - mailová konferencia linux na lists.linux.sk funguje a je bez spamov
   * fungujú staré archívy, viz. napríklad
     http://lists.linux.sk/pipermail/sklug/1999-May/000078.html
  - správna rada sa nám čiastočne rozutekala mimo SR ale stále
    reaguje na maily zasielané na sr na sklug.sk

Tu si dovolím vysloviť poďakovanie najstaršiemu členovi SR, SALovi,
ktorý svojimi triezvymi názormi a praktickou pomocou - spravuje server
a služby na ňom - veľmi prispieva k stabilite toho, čo je dnes SKLUG.

Minimum vecí, ktoré by bolo vhodné ešte tento rok doriešiť:
  - zvolať členské zhromaždenie, uskutočniť voľby,
    napísať zápis a notársky ho overiť
  - vybaviť na ministerstve vnútra potrebné zmeny
    (minimálne zmena adresy)
  - zrušiť všetky neživé účty a založiť jeden vo FIO.sk

Pre nestranného pozorovateľa sa momentálny stav s predstavou o
funkčnom a aktívnom občianskom združení možno nezlučuje a chápem
to, pretože sám som pri zapojení v roku 2005 mal hlavu plnú ideálov
a predstáv. Neznamená to, že som za posledné roky o ideály a vízie
prišiel. Len som pochopil, že isté vetvy virtuálnej komunity, ktorou
SKLUG podľa mňa je, fungujú iným tempom, než väčšina organizácií
vo svete.

Určite však nebudem nič namietať proti tomu, keby sa našli ľudia,
ktorým by sme SKLUG v momentálnom stave mohli odovzdať a ktorí by
mali záujem ho podľa svojich predstáv a nápadov oživiť. A našiel by
som si čas na osobné stretnutie, detailnejšie vysvetlenie aktuálneho
stavu vrátane mojej interpretácie histórie a následne pravidelné mesačné
virtuálne stretnutia a debaty s novým vedením SKLUGu po dobu jedného
roka. Kto by šiel do niečoho takéhoto?

  Veľmi si želám, aby mladí ľudia na Slovensku mali víziu
   a aj prostredie a pomoc k jej naplneniu. Tak sa nebojte!
 Pekný jesenný deň za SKLUG praje
    s pozdravom Ján Sáreník (Jasan) - predseda združenia