[linux] Podmieneny Mount root partici

Vojtech Zachar linuxak na realtime.sk
Úterý Duben 5 15:03:34 CEST 2011

Dna Fri, Mar 04, 2011, Kocur napisal:

> Zdravim ludia...
>
> Hrajkam sa z firmware v routry, a potrebujem aby bola ako root partici
> namontovana vzdy ta,
> ktora bude k dispozicii.
> Teda mam  ro /dev/mtdblock0 a usbkluc rw /dev/sda1(az3).
> Sucasny stav je taky, ze router nenabootuje ak nema sda1 ..
> aj ked v mtdblock0 su vsetky potrebne data k bootu.
>
> potrebujem upravit rcS tak aby v pripade ze sa vyskytuje sda remountol
> ako root particiu /dev/sda1
> uz sa tu stym hrajkam nejaku tu hodinku, a furt sa mi nedari...

> [...]

Ak to spravne chapem, napr. po mount -o ro /dev/sda2 / chces mat na konci bootu na / namontovane /dev/sda1 (v pripade, ze /dev/sda1 existuje).
IMHO ak uz mas raz / mountnuty, system ti ho nedovoli ani odmontovat (a nasledne namontovat za / nieco ine), pokial mas v
systeme procesy, ktore ho pouzivaju. Minimalne prave rcS tam prave vtedy je taky proces.

Ale mozem sa mylit. Mozno initrd nieco take riesi.

Vojto