[linux] Podmieneny Mount root partici

Michal Petrucha johnny64 na ksp.sk
Úterý Duben 5 16:29:55 CEST 2011

On Tue, Apr 05, 2011 at 04:04:46PM +0200, Kocur wrote:
> no router ma flaskhu, ktora je montovana ako mtdblock0 v ro mode..
> je tam firmware, ktory vie obsluhovat zaktadne funkcie, ktore vnom
> pri kupe routrta...
>
> ja mam spraveny modifikovany fw, s torrent klientom, vpn, swap, data
> disk pre smb a ftp ...
> tento modifikovany fw ma ako root /dev/sda1 ...
> ked ale zrovna nemam usb kluc v routry, tak router je proste
> nefunkcny, lebo kernel ktory
> sa nahra z flashky jednoducho nevie namountovat /dev/sda1, kedze
> neexistuje..
>
> takze mojim zamerom je ,,,
> [...]

Len pre ujasnenie, na to, aby sa dal takto v skorom runtime vybrat
root filesystem spomedzi dvoch, je nutne, aby kernel bol jeden jediny.
Rozhodne teda nemozno pocitat napriklad s tym, ze jeden kernel je na
RO flashke, iny je na kluci a ze raz bude ladovat moduly jednej verzie
a raz inej. Jedine ze by sa pouzival nejaky kexec, ale s tym nemam
ziadne skusenosti.

Ako vravim, riesit to treba v initramfs. Dobre chapem, ze boot ide
vzdy z internej flashky? Ten teda bude musiet naloadovat initramfs
obsahujuci tie spravne skripty. Tie sa nasledne postaraju o to, ze
zistia, ci je k dispozicii /dev/sda1, ak ano, namountuje ho na miesto,
kde initramfs ocakava, ze na konci bude namountovany skutocny root
systemu; ak k dispozicii nie je, namountuje na to miesto mtdblock0.

Skripty, ktore by uz v initramfs mali byt, uz vedia ako switchnut root
a execnut init zo skutocneho systemu. Odtial uz bezia vsetky skutocne
startovacie skripty a podobne ako pri obycajnom starte systemu.

MP