[linux] Hlasenie pokusu o ziskanie neautorizovaneho pristupu dosystemu

Vojtech Zachar linuxak na realtime.sk
Středa Duben 13 18:03:21 CEST 2011

Dna Wed, Apr 13, 2011, Informace ENAKTYMENT s.r.o. napisal:

> chcel by som to vidiet ako to csirt.sr bude riest :-)))))))))))) maximalne
> ta zacnu otravovat aby si im este vypisal taky papier, hentaky paier,
> prisiel
> podat osobne taku vypoved,...
>
> jedina obrana je - obrana. fail2ban, honey pot a pod. google pomoze.

Rozumiem obom pohladom. Aj tomu, ze treba reportovat, aj ked "mne to uz
nepomoze". Aj tomu, ze sa treba aktivne branit.

Podla toho, co sa na CSIRT pise, sluzia iba pre stat. Ja som sukromnik, takze
na mna mozu bafkat. A kedze ich platim ja, tak ani od nich nechcem, aby robili
nieco ine, ako maju.

Takze nejake miesto na hlasenie, resp. sposob hlasenia utoku pre kazdeho, nie
len pre statne/verejne organizacie, by sa nenaslo?

Vojto