[linux] FW: vymena disku v raid 1

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Pondělí Srpen 15 12:49:35 CEST 2011

Cau,

Hmm preco myslis?
Pri RAID1 nema CPU co robit... pri RAID5 musi prepocitavat paritu, co
je pri dnesnych rychlostiach a poctoch cpu-core tiez v pohode.
Jediny bottleneck pri sw raide je zbernica. Cize pri 2x RAID1 poliach
ti akurat bude kernel posielat na radic a disky 2x tolko dat. Ci to je
pri 4 diskoch bottleneck zistis podla zbernice, na ktoru je radic
pripojeny (ci je to PCI-X, PCIe a pod.)
Ked uz by si mal mat 8 a viac diskov tak tam je velmi pravdepodobne ze
by zbernica nestihala. Ale pri 2-4 diskoch je to myslim jedno - teda
pokial nekupis radic co ma aspon 256 MB BBWC (cache zalohovanu
baterkou).

--
  bYE, Marki