[linux] FW: vymena disku v raid 1

Pondělí Srpen 15 13:00:42 CEST 2011

Asi si nepochopil, co je na tych linkach napisane: SW raid v linuxovom
kerneli by zvysil vykon sucasneho pola oproti sucasnemu SW raidu v
BIOSe (ktory sa tvari ako HW raid).

On 15.08.11 12:49, Marek Podmaka wrote:
> [...]
>Pri RAID1 nema CPU co robit... pri RAID5 musi prepocitavat paritu, co
>je pri dnesnych rychlostiach a poctoch cpu-core tiez v pohode.
>Jediny bottleneck pri sw raide je zbernica. Cize pri 2x RAID1 poliach
>ti akurat bude kernel posielat na radic a disky 2x tolko dat. Ci to je
>pri 4 diskoch bottleneck zistis podla zbernice, na ktoru je radic
>pripojeny (ci je to PCI-X, PCIe a pod.)
>Ked uz by si mal mat 8 a viac diskov tak tam je velmi pravdepodobne ze
>by zbernica nestihala. Ale pri 2-4 diskoch je to myslim jedno - teda
>pokial nekupis radic co ma aspon 256 MB BBWC (cache zalohovanu

Takze aj pri 4 diskoch tam bude zvysena zataz (CPU a zbernice), comu by
HW raid pomohol.  Ale je pravda, ze rozdiel je o dost mensi ako pri
RAID10.

--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
Chernobyl was an Windows 95 beta test site.