[linux] Raid 5 a pridanie diskov

Martin Plch martin.plch na svslm.sk
Pátek Červen 10 09:30:38 CEST 2011

Zdravim,

Pridal som na server dalsie disku do hardveroveho RAID 5.  (Velkost sa
zvacsila z 138Gb na 271Gb)

Debian sa bezproblemov rozbehol ale teraz by som chcel vediet ako zmenit
velkosti na jednotlivych particiach nejakym jednoduchym sposobom.

Zatial som skusal fdisk potom som na bootoval s Live CD Knoppixu kde som
pouzil Gparted  vsetko to vie menit velkosti jednotlivych particii ale stale
sa to tvari ako keby to videlo len tu povodnu velkost diskov. Cize nikde tam
nie je unpartition free space tych pridanych diskov.

Idealne by bolo keby to pomerovo pridalo novo pribudnuty diskovy priestor k
existujucim particiam.

Poradte ak ste to uz niekto robili.

Martin Plch