[linux] Raid 5 a pridanie diskov

Pátek Červen 10 09:43:48 CEST 2011

On 10.06.11 09:30, Martin Plch wrote:
> Pridal som na server dalsie disku do hardveroveho RAID 5.  (Velkost sa
> zvacsila z 138Gb na 271Gb)
>
> Debian sa bezproblemov rozbehol ale teraz by som chcel vediet ako zmenit
> velkosti na jednotlivych particiach nejakym jednoduchym sposobom.

jednoduchym na poslednej particii... mozes ju roztiahnut na koniec disku a
zvacsit filesystem ktory je na nej (ak je toho schopny). Zvysne particie uz
mozes zvacsit len tym ze budes kopirovat a/alebo presuvat data,
pravdepodobne v offline rezime.

> Zatial som skusal fdisk potom som na bootoval s Live CD Knoppixu kde som
> pouzil Gparted  vsetko to vie menit velkosti jednotlivych particii ale stale
> sa to tvari ako keby to videlo len tu povodnu velkost diskov. Cize nikde tam
> nie je unpartition free space tych pridanych diskov.

kolko mas particii a co ti vypisuje fdisk? pri HW RAID by sa mal citit ako
na vacsom disku avsak bez prekopirovanych dat...

mimochodom, o aky HW RAID ide?

> Idealne by bolo keby to pomerovo pridalo novo pribudnuty diskovy priestor k
> existujucim particiam.

To by si tam musel mat volume manager, co pravdepodobne nemas.
--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
Quantum mechanics: The dreams stuff is made of.