[linux] Raid 5 a pridanie diskov

Martin Plch martin.plch na svslm.sk
Pátek Červen 10 10:34:15 CEST 2011

Uz som asi na to prisiel. Po pridani diskov do RAID 5  a spusteni RAID 5
expansion.
sa softver smart start od HP tvaril ze raid 5 ma uz inu velkost teda vacsiu.
Tak som si myslel ze to uz aj fyzicky bude fungovat tak. Ale este stale nie
je na tom servri dokoncene "zvacsenie" diskoveho pola tak preto tam fdisk
alebo gparted nevidi nepriradene volne miesto.
Musim pockat kym to dokonci hardverovo.

Aj ked to uz bezi cca 24 hodin co sa mi zda dost dlho ale hadam to bude
vsetko OK.
Hmm unahlil som sa takze prepacte.

Tak ze zatial dakujem.
M.

-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On
Behalf Of Matus UHLAR - fantomas
Sent: Friday, June 10, 2011 9:44 AM
To: linux na lists.linux.sk
Subject: Re: [linux] Raid 5 a pridanie diskov

On 10.06.11 09:30, Martin Plch wrote:
> Pridal som na server dalsie disku do hardveroveho RAID 5.  (Velkost sa
> zvacsila z 138Gb na 271Gb)
>
> Debian sa bezproblemov rozbehol ale teraz by som chcel vediet ako zmenit
> velkosti na jednotlivych particiach nejakym jednoduchym sposobom.

jednoduchym na poslednej particii... mozes ju roztiahnut na koniec disku a
zvacsit filesystem ktory je na nej (ak je toho schopny). Zvysne particie uz
mozes zvacsit len tym ze budes kopirovat a/alebo presuvat data,
pravdepodobne v offline rezime.

> Zatial som skusal fdisk potom som na bootoval s Live CD Knoppixu kde som
> pouzil Gparted  vsetko to vie menit velkosti jednotlivych particii ale
stale
> sa to tvari ako keby to videlo len tu povodnu velkost diskov. Cize nikde
tam
> nie je unpartition free space tych pridanych diskov.

kolko mas particii a co ti vypisuje fdisk? pri HW RAID by sa mal citit ako
na vacsom disku avsak bez prekopirovanych dat...

mimochodom, o aky HW RAID ide?

> Idealne by bolo keby to pomerovo pridalo novo pribudnuty diskovy priestor
> existujucim particiam.

To by si tam musel mat volume manager, co pravdepodobne nemas.
--
Quantum mechanics: The dreams stuff is made of.