[linux] pripojenie na server

Úterý Červen 21 09:38:46 CEST 2011

On 21.06.11 09:24, Tomáš Lukala wrote:
>potreboval by som poradiť. Mám v správe jeden server ale už nie router
>ktorým je server pripojený do sveta. Server je súčasťou vnútornej siete
>a beží na ňom file server a zopár ďalších služieb pre potreby vnútornej
>siete. Má privátni IP adresu.
>
>Potreboval by som sa na server pripojiť vzdialene, najlepšie pomocou ssh.
>Poradí mi niekto ako na to keď server má privátnu IP? Existuje niekde
>nejaký návod?

Budes si musiet vytvorit tunel alebo VPN s jednym koncom vonku.

Najjednoduchsie je zvnutra sa prihlasit ssh-ckom zvnutra na server vonku a
aktivovat si port forwarding dovnutra na port 22 (ssh). Musis vsak
zabezpecit aby sa tunel vedel po pade znovu nahodit.

Zlozitejsie by bolo rozbehat si VPN voci serveru vonku.

Za najjednoduchsie povazujem dohodnut sa so spravcom routera na port
forwardingu.

--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.