[linux] Aký PHP framework používate?

Michal Petrucha johnny64 na ksp.sk
Středa Březen 2 12:40:31 CET 2011

> Vytrhol si to z kontextu - ja som tam ešte písal toto:
> "spojil" vizuálne komponenty na šablóne s dátovými komponentmi
> Modelu.
>
> Ide o to oddelenie vzhľadu od dát - teda oddelenie layoutu/view od modelu.
> Aby pri tvorbe šablóny kodér nepotreboval vedieť názvy/štruktúru
> premenných/metód v controlleri/modeli.
K tomuto poviem iba toľko, že podľa mňa vyhnúť sa tomu, aby šablóna
vyžadovala nejaký tvar údajov, ktorými sa naplní, je ťažké sa vyhnúť.
Hlavne si teda neviem predstaviť riešenie, ktoré by to vôbec
nepotrebovalo.

Za rozumnejšiu požiadavku považujem, keď sa rozumne zdokumentuje tvar,
v akom šablóna očakáva údaje, alebo v akom ich poskytne „controller“,
či ako sa tomu už nadáva (podľa toho, v akom poradí prebieha vývoj).
Keď sa potom má tá istá šablóna použiť pre nejaký iný balík dát,
nemal by byť problém jednoducho tie dáta správne pomenovať pred tým,
ako sa vyrenderuje template.

Samozrejme, predpokladám, že jedna šablóna slúži na prezentovanie dát,
ktoré majú nejakú danú štruktúru a bavíme sa iba o tom, pod akými
názvami sa po tie dáta dostane. Neviem si predstaviť, ako by sa mala
správať šablóna, ktorá funguje úplne nezávisle od štruktúry – to aj
výstup by mal mať štruktúru závislú od toho, čím sa nakŕmi?

Iba mojich zopár ideí, ktoré mi napadli pri sledovaní tohto threadu.
Skrátka, zamyslieť sa, či požiadavky sú vôbec reálne implementovateľné
a vôbec. (-;

(-K