[linux] pripojenie

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Pondělí Květen 30 14:55:45 CEST 2011

On Mon, May 30, 2011 at 02:44:17PM +0200, Miroslav F. wrote:
> Ahoj,
>
> asi sme sa nepochopili. Pokial na pocitaci c uVNC serverom je verejna IP a
> klient ma privatnu IP tak vsetko
> pracuje ako ma. Mne robi problem opacny pripad - uVNC server na privatnu IP
> a uVNC viewer ma verejnu IP.

Pochopili ta spravne. Vzdy sa vytvara spojenie od klienta na server.
Cize klient musi vidiet na server. Ci ma klient verejnu IP na tom moc
nezalezi, ked je dobre nastavena maskarada. Ked mas server na sieti,
ktora nie je viditelna z klienta (cize server ma neverejnu IP a klient
je mimo jeho siete a nevidi na neho), musis urobit nejaky podraz aby sa
aspon tvarili, ze na seba vidia. Napriklad preproutovanim na najblizsom
routri, ktory este ma verejnu IP, ale zaroven musi vidiet aj server,
ktory ju nema. Inak by si to musel preroutovat na dalsi blizi ku serveru
a tak dalej az sa ku nemu dopracujes.

O nieco jednoduchsie by mohlo byt vytvorit si VPN-ku, taku aby oba tie
stroje boli v jednej VPN sieti. Nainstalovat openvpn na stroj na ktory
sa budu vediet pripojit obaja a zasietovat ich.

Pripadne, ak sa uVNC severu vies ssh-ckom pripojit na ten stroj kde je
uVNC klient, tak si urobit tunel cez ssh. Kreativite sa medze nekladu.