[linux] Aky filesystem pouzit? (bolo: Rychlost software RAIDu na Debiane)

Michal Petrucha michal.petrucha na ksp.sk
Středa Únor 1 12:44:42 CET 2012

> Absolutne nic som nemenil. Vsetko ponechane tak ako to bolo opdorucane v
> instalacnom procese Debianu.
> Ak neratam mount options typu: noexec, nosuid, noatime a pod.
> J.

Ext3 by som na takyto ucel (mega po prdel malickych suborov) bez
nejakeho vytunenia pre maximalizaciu poctu inodov tiez neodporucal.
V dosledku zleho dizajnoveho rozhodnutia sa nam na jednom serveri
akurat nedavno stalo, ze vsetky inody vyzralo PHP so svojimi sessionmi
(aj ked tam sa to hybalo v poctoch este o rad vyssie, ale jeden nie je
nikdy dost opatrny; rezervy sa minu ked to spravca najmenej caka).

Co sa tyka vykonu, ext3 taketo situacie nezvlada prave najlepsie; uz
ked adresar obsahuje par tisic suborov, ls na nom trva dobru pol
minutu (i ked to zelezo, na ktorom to bezi, nie je nic moc, ale tak ci
tak to je neprimerane vela).