[linux] Aky filesystem pouzit? (bolo: Rychlost software RAIDu na Debiane)

rabgulo rabgulo na lavabit.com
Pátek Únor 3 15:38:22 CET 2012

On 03.02.2012 11:47, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> posla mojich skusenosti mal prave reisersfs vacsiu reziu, mas opacne
> skusenosti?
> (predpokladam ze hovoris o reisersfs 3 nie 4, ten je tiez len beta).

ano, hovoril som o reiserfs 3. inak plati tak ako som pisal:

 > "Xfs som neskúšal, takže neviem obejktívne zhodnotiť, ale testy na
nete hovoria, že je to dobrý fs, porovnatelný s ext4, avšak xfs vyžaduje
mierne vyššiu réžiu systémových prostriedkov (hlavne CPU)."

neporovnaval som xfs s reiserfs, ale s ext4. pripadne sa mozem pokusit
dohladat zdroj (xfs vs. ext4).

reiserfs je mozno o nieco "narocnejsi" ako ext4 (mozno obdobne ako xfs),
ale pouzivame ho uz dlho spolu s sw-raidom 1 a mame s tym velmi dobre
skusenosti. aj pri neocakavanom vypadku el.energie sa to vzdy spamatalo
bez vaznych problemov. netvrdim, ze reiserfs je najlepsi, ale odporucam
ho ako spolahlivy. ostatne, to aj xfs a ext4.

samozrejme, rozhodnutie aky fs je na vas. chcel som len prispiet svojou
troskou.

   /             \__ `\  rabgulo-ĉe-lavabit-punkto-com