[linux] Software RAID1 cez mdraid

Juraj Remenec remenec na gmail.com
Sobota Duben 13 08:51:10 CEST 2013

Tak ja uz neviem co robim zle.
Povedal som si, ze vyskusam sa pohrat s SW RAIDom lebo by som poreboval na
jednej starsej masine, ktora o HW raide nema ani potuchy - zrkadlit jeden
disk.

Doma, skusobne na VirtualBoxe som si teda rozbehol masinu s dvoma virt.
diskami.
Pouzil som Debiana. V instalacke som uspesne presiel procesom vytvorenia
mdX oddielov.
Po nastartovani systemu som este pockal, kym sa oba zosynchronizuju (cat
/proc/mdstat) a ked uz vsetky oddiely mali [UU], tak som presiel na
testovanie disk-crashu.

Odpojil som /dev/sdb a miesto neho pripojil akoze novy, neprerozdeleny.
System sa nabootoval a ako som ocakaval, bolo treba novy disk prerozdelit,
znova vybuildovat a tak podobne.

Vypol som masinu, novy /dev/sdb som vyhodil a miesto neho vratil stary.
Vyhodil som povodny /dev/sda a miesto neho dal novy.

A ... problem.
Samozrejme, som sa snazil nabootovat zo stareho /dev/sdb ale pri starte mi
pise hlasku:
error: file `/boot/grub/i386/normal.mod` not found
grub>

Je mi jasne, ze not found lebo subor sa nachadza v  /boot/grub/normal.mod.
Neviem, preco tam hadze to i386. Nikde v konfiguraku grubu nemozem ani
najist zmienku o nejakej ceste k tomuto suboru. Preco mi to nechce
nabootovat ak ma byt disk vernou kopiou toho prveho?
(nepomaha ani jeho presun na /dev/sda).

Co robim alebo chapem zle?
J.