[linux] Software RAID1 cez mdraid

Sobota Duben 13 13:42:11 CEST 2013

On 13.04.13 08:51, Juraj Remenec wrote:
>Vypol som masinu, novy /dev/sdb som vyhodil a miesto neho vratil stary.
>Vyhodil som povodny /dev/sda a miesto neho dal novy.

nechal si ich zosynchronizovat sa?

>A ... problem.
>Samozrejme, som sa snazil nabootovat zo stareho /dev/sdb ale pri starte mi
>pise hlasku:
>error: file `/boot/grub/i386/normal.mod` not found
>grub>
>
>Je mi jasne, ze not found lebo subor sa nachadza v  /boot/grub/normal.mod.
>Neviem, preco tam hadze to i386. Nikde v konfiguraku grubu nemozem ani
>najist zmienku o nejakej ceste k tomuto suboru.

cesta bude asi hardcoded a zavisla na HW architekture.

> Preco mi to nechce
>nabootovat ak ma byt disk vernou kopiou toho prveho?
>(nepomaha ani jeho presun na /dev/sda).

tie disky nebudu celkom tak vernymi kopiami... okrem obsahu particii
existuje na disku master boot record, particna tabulka, a GRUB si este mimo
particii dava este cast svojho loadera. Takze ak vymenis bootovaci disk,
musis na neho este svihnut grub loader.

--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
M$ Win's are shit, do not use it !