[linux] Mini Distribúcia do tenkého klienta HP Compaq t5700

Martin Sechny martin.sechny na shenk.sk
Středa Prosinec 4 19:15:30 CET 2013

Ahoj.

Dobré skúsenosti mám s distribúciou Slax (http://www.slax.org), je to
life-ISO a life-USB distribúcia pre 32-bit alebo 64-bit x86,
lokalizovaná do veľa jazykov, veľkosť 218 MB, s GUI. Stiahol by som
ZIP life-USB 32-bit x86. USB sa formátuje na FAT32, ale dá sa aj na
ext3. Pri vytváraní bootovacieho USB so Slax sa zvolí veľkosť pre
zápis na disk, ak sa zakáže, funguje rovnako ako live-CD/ISO. Potom zo
systému na USB sa niektorý modul môže odinštalovať, aby sa celý systém
vošiel do 192 MB a okopírovať na cieľový disk.

Skutočne mini-distribúcia bez GUI je ttylinux (http://ttylinux.net),
napr. pre i686 je to 57 MB.
Podobný je Tiny Core Linux (http://www.tinycorelinux.net).

Chýbajúce balíky sa vždy dajú doinštalovať, ak nie binárky, tak určite
zo zdrojákov. Sieť, bash, awk, SSH client+server sú v každej distribúcii.

Martin Šechný