[linux] pomoc s iptables

Marian Gasparovic marosg na yahoo.com
Sobota Únor 23 16:57:27 CET 2013

Ahojte,
som zaciatocnik, co sa tyka iptables. Moja siet vyzera takto

a) 192.168.5.x prepojene cez ADSL router
b) k pocitacu A je kablom pripojeny druhy (B), A funguje ako router s NAT cez iptables pre B. Toto som zvladol nastavit, funguje v pohode

A ma adresy wlan0:192.168.5.38 a eth0: 192.168.100.1
B ma adresu 192.168.100.2

Na inom pocitaci mi bezi UPnP server. Chcel by som tento server vidiet aj z B. Zistil som, ze UPnP pouziva multicast a funguje teda iba v jednej sieti. Aby sa to dostalo aj do druhej siete, treba na routri umoznit aj IGMP multicast. A dalej som sa nedostal, nenasiel som jasny postup ako to na A nastavit. Viete mi niekto poradit, kto mate konkretne skusenosti ?

Dakujem.

Marian Gasparovic
"The mere thought hadn't  even  begun  to speculate about the merest possibility of crossing my mind."