[linux] MD RAID5 - problem pri reuilde

Pátek Květen 24 19:13:50 CEST 2013

On 24.05.13 17:56, Kocur wrote:
>menim disky v NASku, ktore pouziva linuxovy mdraid.
>disky su 4, kazdy ma dve particie

v akom NASku (synology?), a aky model diskov?

>dal som vymenit disk c3 (sdc), pockal na rebuild,
>vsetko sa zdalo OK ale restarte je raid rosypany.
>
>vie mi niekto pooct ako dalej ..?
>
>z mne neznamych pricin je prec disk sda2
>a netusim ze preco.....

Moze zalezat od odpovede na otazku hore. Je dosty mozne ze disk zacal hadzat
chyby pri citani alebo zapise, MD ho vyhodnotil ako failed a odpojil ho.

V QNAP fore (a vraj aj inde) sa casto riesia vazne problemy s desktopovymi
diskami, specialne zelenymi ediciami.  Este ze existuju WD Red, pripadne
enterprise disky - WD RE a Seagate Constellation, ale tie su 2x drahsie.

pred 2 rokmi som kamaratovi zachranoval NAS s RAID5/4disky s podobnymi
problemami:

Jeden disk bol vymazany a druhy mal chyby.  Podarilo sa mi z neho dostat
data cez dd_rescue (len ich bolo treba niekam zapisat, na iny disk alebo
NAS) a nasledne zapisat na iny disk.  miesto zmazaneho disku som pichol
docasne dalsi (vacsi) a nasledne sa mi podarilo zrekonstruovat RAID5.
Zbehlo FSCK a potom som uz stiahol vsetky data.

Predtym som vsak obrazy zvysnych diskov backupol (takze som mal 3 obrazy)  a
RAID5 som najprv assembloval v RO mode, pre istotu.

>root at ExtStorage:/# mdadm --detail /dev/md1
>/dev/md1:
>        Version : 01.00
>  Creation Time : Thu Jul 30 22:54:11 2009
>     Raid Level : raid5
>  Used Dev Size : 974722176 (929.57 GiB 998.12 GB)
> [...]

obavam sa ze budes potrebovat nieco podobne.

--
Matus UHLAR - fantomas, uhlar at fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/
LSD will make your ECS screen display 16.7 million colors